När kommer den?

Jag längtar verkligen och kan inte bärga mig, för snart, efter alla dessa år, måste den ju ändå komma – badsäsongen. Och då menar jag inte för folk i Sverige i allmänhet, utan för mig och min bleka lekamen. Liksom alla andra år, när jag tror att "i år är det äntligen dags!", har jag gett mig ut på bikiniletarsafari. Och jag säger safari för det är verkligen en djungel därute med alla färger och modeller. Fast, efter att ha provat mig igenom de flesta varianter är nog djungel fel ord, öken stämmer väl kanske bättre för jag hittade inget. Nichts. Nada. Som vanligt.

Eller jo, jag fann något. Om det beror på att min syn har blivit sämre på gamla dar och behöver ljusrör för att se klart eller om det beror enbart på just det faktum att jag ens har "gamla dar", vet jag inte. För där, i det sterila omklädningsrumsljuset, upptäckte jag något som jag inte sett förut: Ett vitt, gropigt landskap som bredde ut sig mitt framför mina ögon...
Låt mig säga så här, hade det varit i rymden hade det varit vackert. Men i ett omlädningsrum, not so much.

Så nu gäller det att ta i med hårdhandskarna. Som varje år. Låtsas som att jag faktiskt tror på att jag lyckas det här året. Som varje år. Fundera över våtdräkt som alternativ. Som varje år. Och inse att det inte blir St Tropez i år heller utan St Sommarstället, så där lagom tomt, öde och privat. Ungefär som mitt alldeles egna månlandskap. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback